چرا هدیه می دهیم؟

چرا هدیه می دهیم؟

برای ابراز عشق

یکی از دلایلی که مردم به یکدیگر هدیه می دهند این است که کادو دادن «زبان عشق» است. همه ما می دانیم که همیشه نمی شود عشق خود را با کلمات بیان کنیم، اینجاست که هدایا وارد عمل می شوند.

یک هدیه متفکرانه می تواند همان تأثیر هزاران کلمه زیبا و عاشقانه را داشته باشد. این می تواند به فردی که به او هدیه می دهید نشان دهد که برای رابطه ای که هر دوی شما به اشتراک می گذارید، ارزش قائل هستید. علاوه بر این، خرید لوازم دکوری و یا هدایای شخصی مانند کتاب یا آلبوم‌های عکس و چاپ تصاویر شخصی قاب‌دار، راهی عالی برای نشان دادن بهترین لحظات در رابطه شما و ایجاد پیوند عاطفی قوی‌تر با هدیه‌دهنده‌تان است.
 

برای اینکه طرف مقابل شما احساس خاص بودن کند

هدیه دادن به دوستانی که قصد رفتن به دانشگاه را دارند، به یک همکار که در حال بازنشستگی است یا به یکی از اعضای خانواده که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارد، تنها یکی از راه های متعدد برای نشان دادن علاقه و رضایت شماست. دادن یک هدیه شخصی به آنها رابطه شما با آنها را بسیار قوی تر می کند و علاوه بر این، چیزی را به آنها می دهد که شما را به خاطر بسپارند. آنها همچنین از این واقعیت قدردانی خواهند کرد که شما برای پیدا کردن یا ایجاد یک کادوی خاص فقط برای آنها وقت گذاشتید.
 

برای نشان دادن قدردانی خود

دلیل دیگر برای هدیه دادن به کسی خارج از مناسبت ها و تولدهای تعیین شده، صرفاً نشان دادن قدردانی خود از کسانی است که به آنها اهمیت می دهید و به آنها احترام می گذارید. حتی ممکن است بخواهید به کسی هدیه ای به عنوان پاداش به او برای موفقیت ها یا رفتارهای فوق العاده خوب بدهید. برای مثال، به فرزندان خود با یک کتاب داستان جدید پاداش دهید یا برای خواهر یا برادرتان یک لیوان جدید برای همراهی شما در ورزش های روزانه کادو بدهید.

علاوه بر این، حتی می توانید برای نشان دادن قدردانی خود به رئیس یا همکارانتان هدایایی را تهیه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید دفترچه‌های یادداشت شخصی یا بدلیجات و کارت‌ پستال هایی را برای یک دوست کاری که به همه کمک می‌کند بدهید، یا یک لیوان شخصی‌شده برای رئیس یا مافوق محل کارتان که همیشه کمک‌کننده بوده و مایل است شما را در مشکلاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید راهنمایی کند، تهیه کنید.
 

به مردم اجازه دهید بدانند که شما به آنها اهمیت می دهید

هدیه دادن به کسی خارج از تعطیلات یا مناسبت های خاص نیز می تواند راه خوبی برای نشان دادن این موضوع به مردم باشد که از آن دسته افرادی هستید که به نیازهای دیگران توجه می کنید. به عنوان مثال پس از اینکه خواهر و برادرتان از شکستن لیوان مورد علاقه خود شکایت کردند، یک لیوان شخصی جدید به او بدهید ، یا دوستان را با یک بالش جدید غافلگیر کنید.

با دادن این هدایای ناچیز به افراد، می‌توانید خود را برای دوستان و خانواده‌تان محبوب کنید و به آن‌ها احساس دوست‌داشتن، قدردانی و گوش دادن به آن‌ها بدهید احساس خوبی که فرد هنگام گرفتن هدیه دریافت می کند نیز می تواند به تحریک احساسات شادی و استحکام پیوند بین دو (یا چند نفر) کمک کند.
 

برای پاداش یک کار خوب انجام شده

انسان‌ها از نظر ژنتیکی تمایل به ستایش و قدردانی دارند. فرقی نمی‌کند بچه‌های شما در یک آزمون نمره بالایی می‌گیرند، خواهر یا برادرتان در نهایت شغلی پیدا می‌کند یا همکارتان که توانسته به حل مشکل شما کمک کند، هرچه بیشتر تلاش‌ها و دستاوردهای آنها را تصدیق کنید، بهتر و شادتر خواهند بود.

زمانی که به افراد هدیه می‌دهید چون کارشان را به خوبی انجام داده‌اند، همیشه به خاطر داشته باشید که چیز خاصی به آنها بدهید. شنیدن تعریف‌های عمومی مانند «کار خوب»، «کار خارق‌العاده» یا «خوب انجام شده» خوب است، اما هیچ چیز بهتر از دادن یک هدیه واقعی به آن‌ها و تعریف و تمجید حقیقی از آن‌ها برای کار خاصی که انجام داده اند نیست.
 

برای کاهش دلخوری از شما برای کار اشتباهی که انجام داده اید

وقتی صحبت از انسان می شود، باید این واقعیت را بپذیرید که همه اشتباه می کنند. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که کاملاً بی عیب و نقص است. نه دوستان یا اعضای خانواده یا حتی بازیگران مورد علاقه تان هیچکدام از اشتباه کردن مصون نیستند. به عنوان یک قاعده کلی، هیچ فرد عادی برای آسیب رساندن به دیگران از عمد کار اشتباه نمی کند. گاهی اوقات تنها چیزی که لازم است یک اظهار نظر بدون فکر، یک حرف ناگهانی و ناشیانه است که می تواند باعث ایجاد دلخوری از شما شود.

در هر صورت، ممکن است موقعیتی را تجربه کرده باشید که در آن به دلیل صدمه زدن تصادفی به کسی احساس گناه می کنید. اگر شما فردی نیستید که با گفتن کلمات خوب عمل کنید یا اگر معتقدید که اعمال خوب بلندتر از کلمات صحبت می کنند، هدیه دادن یک راه خوب برای عذرخواهی از کسی است. برای انجام این کار می توانید با خرید جعبه کادویی  و قرار دادن یک هدیه هوشمندانه در آن، به طرف مقابل نشان می‌دهید که واقعاً از کارهای خود پشیمان هستید و مایلید زمان، پول و تلاش خود را برای درست کردن اوضاع بین شما دو نفر صرف کنید.

کالایی ثبت نشده است

جمع :0تومان
قابل پرداخت :0تومان
800000تومان خریدکنید ، تا سفارش خود را رایگان دریافت کنید

هزینه ارسال رایگان است

ادامه فرآیند خرید